Influencer Marketing
"Influencermarketing is een vorm van marketing waarbij de focus ligt op bepaalde personen die online een grote achterban hebben." 

Wat is influencer marketing en wat zijn de voordelen? 

Deze ‘influencers’ hebben een voorbeeldfunctie verkregen, waardoor zij invloed kunnen uitoefenen op de groep volgers. De marketingactiviteiten die bedrijven in samenwerking met een influencer uitvoeren vallen onder influencer marketing. In de praktijk uit dit zich vaak in win acties of gesponsorde content op het platform van de influencer.

Efficiëntie influencer marketing

Een goede influencer marketing-campagne wordt ingezet in samenwerking met een influencer die in contact staat met de doelgroep van jouw merk. De volgers van de influencer voldoen allemaal aan een bepaald interessegebied, waardoor deze veelal tot dezelfde doelgroep behoren. Hierdoor is de efficiëntie van de campagne vaak vele malen hoger dan bij andere marketingvormen.

Kosten influencermarketing

Afhankelijk van de achterban van de influencer en het platform waarmee er contact is opgenomen loopt de prijs per campagne uiteen. Daarbij beïnvloed het verschil tussen micro- en macro-influencers de prijs aanzienlijk. Afhankelijk van het doel en het budget kan er gekozen worden voor influencers met een grotere of kleinere aanhang. Zodoende is influencer marketing voor veel bedrijven toegankelijk.

Toepasbaar

Deze vorm van marketing is toepasbaar in bijna iedere branche, maar is voornamelijk interessant voor bedrijven waar afnemers gemakkelijk beïnvloedbaar zijn. 

Aantrekkelijk

Voornamelijk de efficiëntie en het bereik maken dat influencer marketing aantrekkelijk is voor marketeers.

Efficient

Een logisch gevolg van deze positieve effecten is een toename in conversies.
“Today, there’s nothing more valuable than an audience…”
59% of marketers intend to increase their influencer marketing budget in the next year